Вчені виявили нову зірку, яка у майбутньому стане аналогом Сонця

28 Березня 2024, 15:03
Зірка FS Tau A 237
Зірка FS Tau A

Під час космічного світлового шоу телескоп «Хаббл» став свідком народження нової зірки FS Tau B.

Її виявили завдяки потужним струменям світла, які виринали з хмари пилу й газу. Про це пише Space.com.

Спочатку «Хаббл» зафіксував зоряну систему FS Tau, яка розташована за 450 світлових років від Землі.

На зображенні видно, як ніби із кокона новоутвореної зірки виходять струмені, розсікаючи газ і пил сяйливої туманності.

Досліджуючи фото поблизу правого краю, астрономи знайшли на ній нову зірку – FS Tau B. Раніше усередині світлині вони виявили зорю FS Tau A.

За словами науковців, обидва об'єкти оповиті освітленим газом і пилом – залишками від матерії, із якої утворилися нові зорі.

На світлині також видно, що FS Tau B частково закрита темною вертикальною смугою пилу.

Зазначають, що це край скупчення газу і пилу, яке називають протопланетним диском. З часом він об'єднається й сформує планети.

FS Tau B і подібні до неї зірки світяться завдяки теплу, що виділяється при розпаді пилової хмари, яка їх породила.

Варто зазначити, що ця зірка, коли вийде із фази протозорі, стане зоряним об'єктом, як, наприклад, Сонце.

Довідково: зоряній системі FS Tau близько 2,8 мільйона років, тобто вона є молодою у вимірах космосу.

Коментар